Egen erfaring med One.com
Min allerførste hjemmeside var hostet hos one.com
Dengang vidste jeg intet om hverken HTML, PHP eller CSS – men jeg synes nu selv, at jeg er kommet ret godt efter det. One.com’s support hjalp mig med at få min første side til at køre – og det var dét. herfra går det ned af bakke.
Jeg har nogle kunder, som er hostet hos one.com – og særligt én kunde vil jeg gerne snakke om. Denne kunde havde et website hos One.com – eller det var nu ikke et website, det blev mere brugt til lagring af billeder, som de så kunne bruge på deres website – altså en slags “selvskabt CDN”. Pludseligt virkede deres billedelinks ikke, og da kunden ved, at han har betalt alle regninger, så beder han mig tjekke hvad der er sket. Jeg får fat i supporten, som fortæller mig, at den data er gået tabt. Jeg beder dem om at genskabe – men det kan de ikke, da der er gået mere end 30 dage – og jeg har ikke “tilkøbt” deres ekstra backup. Så grundet sidens cache, så har kunden ikke vidst, at der var noget galt – for One.com har ikke sendt en mail vedr. dette problem. Alle de billeder er nu væk – og man står tilbage med en lang næse og kroppen fuld af frustration.
Fejl og mangler
One.com er brugt af mange danskere, trods deres irriterende interface og hyppige nedetider. Det skal dog siges, at jeg ikke har haft One.com i mange år – så det med hyppige nedetider skal måske tages med et gran salt, da jeg kun kan fortælle om de ting jeg har oplevet førhen. Det kan jo være de har forbedret sig.
Mht. irriterende interface, så har jeg haft problemer med noget så simpelt som at aktivere SSL certifikat – eller rettere, at få det til at slå igennem på websitet – samt dét at fremskaffe FTP oplysninger, uden at kunden skal ind og bede om at få dem tilsendt til mail, for derefter så at oprette et nyt password. Det kan gøres så meget nemmere – det er en ommer, One.com!
Overordnet set…
Tja, jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige.
Jeg er bare ikke den store fan af One.com – og det kan godt være, at jeg bare har været ekstrem uheldig – men de oplevelser jeg har haft ender med at jeg kun giver dem 2 stjerner. Det er måske også en halv stjerne for meget.
Så vil jeg helt klart anbefale UnoEuro.
Min allerførste hjemmeside var hostet hos one.com
Dengang vidste jeg intet om hverken HTML, PHP eller CSS – men jeg synes nu selv, at jeg er kommet ret godt efter det. One.com’s support hjalp mig med at få min første side til at køre – og det var dét. herfra går det ned af bakke.
Jeg har nogle kunder, som er hostet hos one.com – og særligt én kunde vil jeg gerne snakke om. Denne kunde havde et website hos One.com – eller det var nu ikke et website, det blev mere brugt til lagring af billeder, som de så kunne bruge på deres website – altså en slags “selvskabt CDN”. Pludseligt virkede deres billedelinks ikke, og da kunden ved, at han har betalt alle regninger, så beder han mig tjekke hvad der er sket. Jeg får fat i supporten, som fortæller mig, at den data er gået tabt. Jeg beder dem om at genskabe – men det kan de ikke, da der er gået mere end 30 dage – og jeg har ikke “tilkøbt” deres ekstra backup. Så grundet sidens cache, så har kunden ikke vidst, at der var noget galt – for One.com har ikke sendt en mail vedr. dette problem. Alle de billeder er nu væk – og man står tilbage med en lang næse og kroppen fuld af frustration.
Fejl og mangler
One.com er brugt af mange danskere, trods deres irriterende interface og hyppige nedetider. Det skal dog siges, at jeg ikke har haft One.com i mange år – så det med hyppige nedetider skal måske tages med et gran salt, da jeg kun kan fortælle om de ting jeg har oplevet førhen. Det kan jo være de har forbedret sig.
Mht. irriterende interface, så har jeg haft problemer med noget så simpelt som at aktivere SSL certifikat – eller rettere, at få det til at slå igennem på websitet – samt dét at fremskaffe FTP oplysninger, uden at kunden skal ind og bede om at få dem tilsendt til mail, for derefter så at oprette et nyt password. Det kan gøres så meget nemmere – det er en ommer, One.com!
Overordnet set…
Tja, jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige.
Jeg er bare ikke den store fan af One.com – og det kan godt være, at jeg bare har været ekstrem uheldig – men de oplevelser jeg har haft ender med at jeg kun giver dem 2 stjerner. Det er måske også en halv stjerne for meget.
Så vil jeg helt klart anbefale UnoEuro.
Informationer om One.com
Kategori: Webudbyder/Hosting
Oprettelse: 355,50 (med domæneafgift og moms)
Pris pr. måned: Fra 15,-
Antal domæner: 1 domæne
Sprog: Dansk
Backup: Ukendt
Oppetid: 99,99% (2009)
Website: One.com