Hvad gør du hvis du har brug for hjælp, men personen, som tilbyder sin hjælp, skal bruge dine loginoplysninger til din hostingudbyder? Giver du bare dit brugernavn og password uden at være skeptisk? Det ville jeg personligt ikke gøre – men nogle gange kan det være nødvendigt for at kunne få den hjælp man har brug for. Heldigvis er der kommet en løsning på dette hos Simply.com.
Inviter en bruger ind i dit kontrolpanel
For at invitere en bruger ind i dit Simply.com kontrolpanel, skal du bare gøre følgende.
Du skal starte med at logge ind – det kan du gøre her. Herefter skal du bare følge nedenstående guide.
Herefter har brugeren nu adgang til dit Simply kontrolpanel, og kan nu hjælpe dig med at løse de problemer, som du måtte have. Når personen er færdig med arbejdet, kan (læs: bør) du fjerne dennes adgang igen.
Kan man gøre det i WordPress også?
I WordPress kan man jo bare oprette en bruger, og give denne en administrator-rolle. Dette er dog ikke uden risiko. En bruger med administrator-rollen kan jo slette, oprette og ændre andre brugere – det betyder, at hvis du giver denne adgang til den forkerte person, så kan denne person låse dig ude af din egen hjemmeside.
I stedet kan man, vha. et WordPress plugin, oprette et midlertidigt login – helt uden password, til den person som skal hjælpe dig med at løse et problem på dit website. Når jeg siger det er “uden password”, så er det fordi personen modtager et “login link” i hans/hendes indbakke, og skal bruge dette til at logge ind på din side for at hjælpe dig med det problem du oplever.
Det pågældende plugin kan du læse mere om her.
Skriv et svar